Vi hygger om dig under covid 19

Fantastisk at være i gang igen. Meget har ændret sig ”siden sidst”, – men vi er klar!

Her ser du de retningsliner vi som personale på Bautahøj, i den næste periode, vil arbejde ud fra.

Vi passer på dig, og på hinanden, så alle kan arbejde trygt og sikkert, både du som gæst, og os som personale.

Vi glæder os stort til at være sammen med dig igen,- nu med afstand, men stadig med smil & nærvær som 1. prioritet!

Generelt

Vi følger henvisningerne ift hyppig håndvask, afspritning, afstand, mindre forsamlinger, host & nys i ærmet, undgå at røre ved øjne, næse og mund, ingen håndtryk eller kram, og symptomer.

Vi vasker hænder grundigt eller benytter håndsprit (70-85% alkohol) flere gange i løbet af dagen, foruden på øvrige almene håndvasketidspunkter.
Ansatte skal ikke møde på arbejde, hvis de har milde symptomer, der kan tyde på COVID19.
Ansatte må efter et sygdomsforløb først møde på arbejde igen 48 timer efter symptomer er ophørt.
Ved mistanke om at en gæst er smittet med Covid-19,- isoleres vedkommende straks på et værelse, hvorefter sundhedsmyndigheder kontaktes for den videre færd. Værelset skal herefter stå uberørt i min 48 timer.

Bær handsker ved al håndtering af fødevarer og servering heraf.

Sundhedsstyrelsens vejledninger hænger i hele huset.

Vi planlægger hele ugen,- ugen før,- som vi plejer, men nu med Corona-fokus, således at vi tilsikrer at gæsterne, og vi selv, kan være trygge.
Mange af ”restriktionerne” arbejder vi allerede med i forvejen,- altså fordelingen af gæster og fleksibiliteten i at mødes & spise for sig selv. De får blot langt mere værdi for os nu.

Ankomst

Tavle som vi plejer, hvor alle hold fremgår,- og hvor i huset de er, således at holdene evt. kan holdes adskilte.

Der kan ”afspærres” med vimpler.

Ved alle kaffemaskiner skal der være handsker & desinfektionsservietter.

Der kan tildeles pause områder og toiletter til de enkelte hold, i givet fald skiltes der.

Underviser tilbydes, at vi orienterer holdet om hvor de skal være, områder, servering, toiletter mv.
Håndsprit tilgængelig i alle lokaler der anvendes.

Ankomstmorgenmad; som vi plejer,- men vi tilbyder gæsten at sammensætte en tallerken med de ting de ønsker. Vi bruger handsker.
Ifald gæsterne ønsker deres morgenmad serveret ved lokalet gør vi det.

Kaffemaskiner, flader ( borde og diske ), toiletter, håndtag, elevator -asprittes når gæsterne er i hus.

I løbet af dagen runderes der i alle områder hvor gæster færdes, min. hver anden time.
Der er ophængt lister på alle tolietter i brug, hvor det fremgår hvornår der senest er runderet.
Alle hold skal have adgang til et ”kit” bestående af; håndsprit, handsker, maske, desinfektionsservietter.

Ved indgangen til alle lokaler der er i brug, skal det angives hvor mange personer der må være i rummet: ( 4m2 / pers. til rådighed,- i Rest. 2m2/pers. ).

Kildevand i alle lokaler, ingen vandkander.

Nøgler udleveres, emballeret i små poser, lukket med lille mærkat.

Frokost

Min 1 meter imellem hver gæst & 2 m2 til rådighed pr gæst.

Der serveres kun portionsanrettede serveringer.

Kildevand på alle borde,- ingen vand i kander.

Alle øvrige drikkevarer sættes på bordene,-

Efter frokost; borde, buffet’er, flader, håndtag, døre, salt/peber, stolerygge afsprittes.

Pauseserveringer

Alt skal portionsanrettes.
Gæsterne får mulighed for at få deres pauseserveringer i umiddelbar nærhed af deres lokaler.

Middage

Min 1 meter imellem alle gæster,- min 4m2 til rådighed / pers.

Gæsterne får mulighed for at spise i separat lokale.

Alt portioneres
Evt sættes forret på bordet inden gæsterne sætter sig.
Vi aftaler individuelt med gæsterne, om de ønsker at vinene skal stå på bordene, eller om vi servere dem.
Ved bestilling af vine.
Efter middagen er de enkelt hold tildelt lokaler ( Udsigtsstue, Pejsestue mv ).

Bar,- betjent bar,- alternativt sættes der separate drikkevarestationer på til de enkelte hold.

Pool & Fitness

Poolen holder vi, indtil videre, lukket.
Fitness holder vi, indtil videre, lukket.